ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Loading...

HEALTH

newsroom must

Η αλήθεια είναι ότι συνηθίζουμε να βγαίνουμε πιο συχνά τα βράδια με φίλους ή να πηγαίνουμε για μπάνιο και μετά για φαγητό, βγαίνοντας γενικότερα «εκτός προγράμματος». Η καλοκαιρινή χαλάρωση έρχεται να εξισορροπήσει την αυξημένη πίεση και το άγχος που βιώνουμε και εξαπλώνεται σ’ όλους τους τομείς της καθημερινότητάς μας.

Συνήθως, οι περισσότεροι από μας έχουμε συνδέσει τη χαλάρωση με την κατατάλωση αλκοόλ. Είτε είναι μία μπίρα «για να ξεδιψάσουμε», είτε είναι ένα ουζάκι στην ταβέρνα, είτε είναι ένα ποτάκι στο μπαράκι, το αλκοόλ βρίσκεται σ’ όλες μας τις δραστηριότητες.
Μπορεί, όμως, το ποτό και μια ισορροπημένη διατροφή να συνυπάρξουν;
Φυσικά και μπορούν, αρκεί μόνο η κατανάλωση αλκοόλ να γίνεται με μέτρο, ώστε να μην υπάρχει υπερβολική πρόσληψη «άδειων» θερμίδων.

ΠΟΤΟ ΚΑΙ ΔΙΑΤΡΟΦΗ
Πίνοντας περισσότερο από το συνιστώμενο ποσό σε τακτική βάση, όχι μόνο θα έχει αισθητό αρνητικό αντίκτυπο στην περιφέρεια της μέσης σας, αλλά θα είναι και η αιτία για λιγότερο προφανή, αλλά πιο σοβαρά προβλήματα υγείας. Κι αυτό γιατί το κρασί, η μπίρα, τα οινοπνευματώδη ποτά και όλα γενικά τα αγαπημένα μας ποτά παρασκευάζονται από άμυλο και ζάχαρη. Επίσης, η ζύμωση και η απόσταξη, για ορισμένα ποτά, χρησιμοποιείται για την παραγωγή του αλκοολικού βαθμού. Αυτό εξηγεί γιατί το αλκοόλ περιέχει αρκετές θερμίδες, συγκεκριμένα, επτά θερμίδες ανά γραμμάριο, σχεδόν όσο ένα γραμμάριο λίπους. Και, φυσικά, επιπλέον θερμίδες υπάρχουν στα ποτά μίξερ.

Κατά μέσο όρο, το σώμα για να διασπάσει μία μονάδα αλκοόλ χρειάζεται περίπου μία ώρα. Ωστόσο, αυτό μπορεί να ποικίλει, ανάλογα με το βάρος σας, το φύλο σας, την ηλικία σας, το πόσο γρήγορα ή αργά το σώμα σας μετατρέπει την τροφή σε ενέργεια (τον μεταβολισμό σας),  το πόσο φαγητό έχετε φάει πριν, τον τύπο και την ισχύ της αλκοόλης, το αν παίρνετε φαρμακευτική αγωγή και, αν ναι, τι είδους. Μπορεί, επίσης, να διαρκέσει περισσότερο, αν το συκώτι σας δεν λειτουργεί φυσιολογικά Γνωρίζοντας τις μονάδες αυτές, θα σας βοηθήσει να διατηρήσετε τον έλεγχο στα αλκοολούχα ποτά. Γενικά, η συμβουλή είναι να μην πίνετε περισσότερο από 14 μονάδες αλκοόλ την εβδομάδα. Αυτό ισοδυναμεί με έξι ποτήρια μπύρας ή 10 μικρά ποτήρια κρασιού.

Θερμίδες σε αλοολούχα ποτά
- 1 μεγάλο ποτήρι κρασί 12% αλκοόλ
(250ml) – 170 θερμίδες
- 1 κλασικό ποτήρι μπύρας (Pint) 4% αλκοόλ
– 187 θερμίδες
- Οινοπνευματώδη με 40% αλκοόλ (τζιν,
ρούμι, ουίσκι, βότκα) 25ml - 60 θερμίδες
- Σαμπάνια 125ml – 95 θερμίδες

Χαρά Μαλιώτη
Κλινική διαιτολόγος, με ειδίκευση στις Διατροφικές Διαταραχές
Tηλ. 22256006, chara@projecthealth.com.cy  
Project Xealth
http://projecthealth.com.cy/

SIMILAR

ΑΛΛΕΣ ΚΑΤΗΓΟΡΙΕΣ