ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Loading...

HEALTH

Ριάνα Στυλιανού

Αποτρέψετε το σώμα σας από το να αναπτύξει το κρυολόγημα με αυτά τα tips.

Όταν ένα κρυολόγημα καταλαμβάνει το σώμα σας, μπορεί να αισθάνεστε ότι βρίσκεστε στο έλεος του ιού. «Το κοινό κρυολόγημα είναι μια ιογενής λοίμωξη του λαιμού και της μύτης σας, επίσης γνωστή ως άνω αναπνευστική οδός. Πολλοί τύποι ιών μπορούν να προκαλέσουν το κοινό κρυολόγημα, αλλά ο πιο συνηθισμένος ένοχος είναι ο ρινοϊός », λέει η Adiba Khan, MD, γιατρός στο Northwestern Medicine Lake Forest Hospital.

Ρινική καταρροή, πονόλαιμος, βήχας, συμφόρηση, ήπιοι πόνοι στο σώμα και πονοκέφαλοι, φτέρνισμα και πυρετός χαμηλού βαθμού μπορεί να σας κάνει να αισθάνεστε εξαντλημένοι. Ένα κρυολόγημα μπορεί να αισθανθεί πολύ σαν το COVID-19, την αναπνευστική ασθένεια που προκαλείται από τον νέο κορωνοίο. Αλλά ένα κανονικό κρυολόγημα είναι συνήθως αβλαβές, παρόλο που μπορεί να χρειαστούν έως και δύο εβδομάδες για να αρχίσετε να αισθάνεστε καλύτερα, εξηγεί η Deborah S. Clements, MD, γιατρός στο Νοσοκομείο Northwestern Medicine Lake Forest Hospital. Το καλύτερο πράγμα που μπορείτε να κάνετε για να αισθανθείτε υγιείς κατά τους ψυχρότερους μήνες; Nα αποτρέψετε το σώμα σας από το να αναπτύξει το κρυολόγημα.

Στην πραγματικότητα, υπάρχουν πολλοί τρόποι με τους οποίους μπορείτε να αποτρέψετε τα κρυολογήματα και να μειώσετε τη διάρκεια τους. Δείτε παρακάτω πώς:

1. Επενδύστε πάνω σε έναν υγραντήρα
Η έλλειψη υγρασίας στεγνώνει τις ρινικές οδούς, καθιστώντας πιο δύσκολη την παγίδευση και την εξάλειψη των μικρο-σφαλμάτων που εγκαθίστανται στην ρινική περιοχή, οδηγώντας τελικά σε κρυολόγημα. Πώς να το αποτρέψετε; Επενδύστε πάνω σε έναν υγραντήρα και χρησιμοποιήστε τον όταν ο αέρας αρχίζει να αισθάνεται ξηρός. «Ένας υγραντήρας μπορεί να βοηθήσει στη διατήρηση των υγρών βλεννογόνων. Οι ξηρές βλεννογόνες μεμβράνες στη μύτη αναστέλλουν την ικανότητα του σώματός σας να παγιδεύει τα μικρόβια καθώς εισέρχονται στο σύστημά σας», λέει ο Amber Tully, MD, στην Κλινική του Κλίβελαντ. Βεβαιωθείτε ότι διατηρείτε τον υγραντήρα σας καθαρό, καθώς το ζεστό υγρό περιβάλλον μπορεί να γίνει έδαφος αναπαραγωγής μούχλας (το οποίο μπορεί επίσης να προκαλέσει συμπτώματα όπως το κρύο εάν είστε αλλεργικοί σε αυτό).

2. Ψηλώστε τα επίπεδα της βιταμίνης D
Μια πρόσφατη έρευνα δείχνει ότι τα άτομα που δεν λαμβάνουν αρκετή βιταμίνη D είναι πολύ πιο πιθανό να υποφέρουν από λοίμωξη του ανώτερου αναπνευστικού συστήματος - προκαλώντας βήχα, ευαίσθητο λαιμό ή βουλωμένη μύτη - από εκείνους που φορτώνουν τον οργανισμό τους με τη βιταμίνη ηλιοφάνειας. Πιθανώς επειδή τα κύτταρά μας εξαρτώνται από την D για να ενεργοποιήσουν τις ανοσολογικές αντιδράσεις τους. «Ορισμένες μελέτες έχουν δείξει ότι η συμπλήρωση με 400 διεθνείς μονάδες βιταμίνης D την ημέρα μπορεί να αποτρέψει λοιμώξεις του αναπνευστικού συστήματος», λέει ο Δρ Khan.

3. Κρατήστε τα χέρια σας καθαρά και μακριά από τα μάτια, τη μύτη ή το στόμα.
Ακόμα κι αν δεν το παρατηρήσετε, πιθανότατα αγγίζετε το πρόσωπό σας πολύ περισσότερο απ’ ότι γνωρίζατε. Στην πραγματικότητα, μια μικρή μελέτη του 2008 διαπίστωσε ότι οι συμμετέχοντες άγγιξαν το πρόσωπό τους κατά μέσο όρο 16 φορές την ώρα. Όταν έρχεστε σε επαφή με έναν ιό - μέσω ενός άλλου ατόμου ή μιας μολυσμένης επιφάνειας - μπορεί να εισέλθει στο σύστημά σας εάν τα χέρια σας δεν καθαριστούν σωστά. «Οι ιοί εξαπλώνονται επίσης από επαφή δέρματος-δέρματος, όπως χειραψία», λέει ο Δρ Clements. Συνεπώς, διατηρήστε μια πολιτική hands-off. Χρησιμοποιήστε σαπούνι και τρίψτε για τουλάχιστον 20 δευτερόλεπτα ανάμεσα στα δάχτυλά σας και κάτω από τα νύχια σας.

4. Απολυμάνετε το τηλέφωνό σας.
Σκεφτείτε όλα τα μέρη που βάζετε το τηλέφωνό σας κατά τη διάρκεια της ημέρας: τον πάγκο της κουζίνας, ένα πάγκο μπάνιου, το τραπέζι ενός εστιατορίου κτλ. Στην πραγματικότητα, μια μελέτη του Πανεπιστημίου της Αριζόνα του 2012 διαπίστωσε ότι τα κινητά τηλέφωνα μπορεί να μεταφέρουν 10 φορές την ποσότητα βακτηρίων από τα καθίσματα τουαλέτας. Για την απολύμανση των συσκευών σας, κάντε click εδώ, για να δείτε πώς να τις καθαρίσετε με τον σωστό τρόπο.

5. Βρείτε λίγο χρόνο για να χαλαρώσετε.
Νιώθετε κουρασμένοι; Το αίσθημα αυτό μπορεί πραγματικά να «ανοίξει» το δρόμο για κρυολόγημα, καθώς το άγχος αναγκάζει το σώμα σας να αντλήσει περίσσεια κορτιζόλης, μια ορμόνη που μπορεί να αποδυναμώσει την ικανότητα του ανοσοποιητικού σας συστήματος να καταπολεμά τη μόλυνση, λέει ο Δρ Tully. Κάντε γιόγκα, δοκιμάστε τον διαλογισμό, πηγαίνετε για μια βόλτα στη φύση ή δώστε προτεραιότητα λίγο μετά τη δουλειά για να απολαύσετε ένα δείπνο με την οικογένειά σας – οτιδήποτε δηλαδή σας βοηθά να χαλαρώσετε από μια κουραστική μέρα.

7. Εντάξτε τον ψευδάργυρο στη διατροφή σας
Μια πρόσφατη έρευνα έδειξε ότι ο ψευδάργυρος μπορεί να μειώσει την ανάπτυξη των ιών. Η λήψη ψευδαργύρου φαίνεται να μειώνει τη διάρκεια και τη σοβαρότητα των συμπτωμάτων αμέσως μετά την εμφάνισή τους. «Αν και η σωστή δοσολογία δεν είναι σαφής αυτή τη στιγμή, μελέτες έχουν δείξει όφελος μόνο σε ημερήσιες δόσεις μεγαλύτερες από 75 χιλιοστόγραμμα», λέει ο Δρ Clements. Το NIH ωστόσο, προτείνει ότι οι περισσότεροι ενήλικες χρειάζονται πολύ λιγότερο από αυτό για να καλύψουν τις καθημερινές τους ανάγκες, οπόταν καλό θα ήταν να καταναλώνετε τροφές πλούσιες σε ψευδάργυρο. Το κρέας, το tofu, τα στρείδια και οι φακές είναι όλες εξαιρετικές πηγές.

ΣΧΕΤΙΚΑ TAGS
υγεία  |  κρυολόγημα  |  ζωή  |  health  |  cold  |  flu

SIMILAR

ΑΛΛΕΣ ΚΑΤΗΓΟΡΙΕΣ