ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Loading...
THE TSIAKKOS
The Tsiakkos

The Tsiakkos

Το αποτέλεσμα του κοκτέιλ του μαύρου σατιρικού χιούμορ της «Ευνοούμενης» με ατάκες που θυμίζουν «Mean Girls»

Eνα χρόνο μετά την αναπάντεχη επιτυχία της «Ευνοούμενης» του Γιώργου Λάνθιμου, ο Tόνι Μακναμάρα, σεναριογράφος της ταινίας, επέστρεψε με ένα τηλεοπτικό αυτή τη φορά αριστούργημα ιστορικής κωμωδίας.

Το αποτέλεσμα του κοκτέιλ του μαύρου σατιρικού χιούμορ της «Ευνοούμενης» με ατάκες που θυμίζουν «Mean Girls» και στοιχεία βίας και εναλλαγές πλοκής αλά «Game of Thrones» είναι ανάλογο του τίτλου της σειράς, δηλαδή «Great»! Great όπως λέμε Μεγάλη… και στη συγκεκριμένη περίπτωση Αυτοκράτειρα Αικατερίνη η Μεγάλη της Ρωσίας.

Ο Μακναμάρα αναλαμβάνει να μας πει την ιστορία της Αικατερίνης από τα νεανικά της χρόνια όταν έφυγε από την Αυστρία για να παντρευτεί τον Αυτοκράτορα Πέτρο ΙΙΙ της Ρωσίας, γιο του Μεγάλου Πέτρου, μέχρι την ανέλιξή της στον θρόνο και την καθιέρωσή της ως μίας από τις πιο σημαντικές γυναικείες φιγούρες της παγκόσμιας ιστορίας. Μιλώντας για ιστορία, ο σεναριογράφος εδώ κρατάει μόνο τα ιστορικά στοιχεία που εξυπηρετούν τις ανάγκες της πλοκής του και πετάει όλα τα άλλα από το παράθυρο. 

Έτσι, το «The Great» κατά δική του παραδοχή είναι σχεδόν εντελώς ανιστόρητο και βασισμένο περιστασιακά σε αληθινά γεγονότα. Αυτό μπορεί να ενοχλήσει αυτούς που θέλουν να παρακολουθούν πιστά ιστορικά αντίγραφα, αλλά στη συγκεκριμένη περίπτωση μόνο η αφορμή των ιστορικών γεγονότων είναι αρκετή για να εμπνεύσει εξαιρετικά ξεκαρδιστική μαύρη σάτιρα για το τηλεοπτικό κοινό του 2020.

Η Ελ Φάνινγκ, γνωστή από τις ταινίες «Maleficent», υποδύεται μια εκδοχή της Αικατερίνης που ακροβατεί μεταξύ παιδικής αφέλειας και βίαιης δολοπλοκίας που θα έκανε την Cercei Lanister να μοιάζει με toy poodle. Εκπέμπει μια περίεργη γοητευτική ομορφιά και πιστεύει ότι μπορεί να φέρει τους πάντες στη σφαίρα της επιρροής της. Αν τυχόν αποτύχει θα βρει έναν ευφυέστατο τρόπο για να πετύχει στο τέλος τον σκοπό της.

Η ερμηνεία αυτού του πολύπλοκου χαρακτήρα από τη Φάνινγκ είναι απλά φαινομενική. Εξίσου, αν όχι και περισσότερο, μαγνητικός είναι ο Νίκολας Χουλτ στον ρόλο του Πέτρου ΙΙΙ. Η χημεία μεταξύ τους είναι αδιαμφισβήτητα μαγική, παίζουν ο ένας σε απόλυτη αρμονία πάνω στον άλλο και ο ρυθμός τους δημιουργεί ένα φανταστικό κωμικό παιχνίδι. Φτάνει να δείτε τη σκηνή που χορεύουν με αναχρονιστικότατες φιγούρες σε ένα πάρτι στο παλάτι και θα καταλάβετε για το επίπεδο του ερμηνευτικού συντονισμού τους.

Φυσικά, αν δεν υπήρχε η κοφτερή πένα του Μακναμάρα τίποτα από όλα αυτά δεν θα ήταν δυνατόν. Οι ατάκες εκσφενδονίζονται σαν καυτά μπαλάκια που δεν μπορεί κάποιος να κρατήσει περισσότερο από κάποια δευτερόλεπτα και έτσι το πετάει πίσω δημιουργώντας ένα bras de fer κωμικής δύναμης.

«Πώς ήταν η μέρα σου; Καλά, απέφυγα ένα βιασμό, εσένα; A και εγώ!» Αυτό είναι ένα μικρό δείγμα διαλόγου μεταξύ της Αικατερίνης με την προσωπική υπηρέτριά της. Η δημιουργική ελευθερία που εκτροχίασε τον σεναριογράφο από τα ιστορικά γεγονότα τού δίνει την ευκαιρία να φτιάξει μια σειρά με εξεζητημένα κουστούμια και σκηνικά, αλλά παράλληλα να πλάσει ιστορικές ανακρίβειες που σερβίρονται σαν πετυχημένα κωμικά διαμάντια ποπ κουλτούρας.

Θα πάρω το ρίσκο και θα προβλέψω ότι με όσα έχουμε δει μέχρι στιγμής το 2020, το «The Great» βάζει πλώρη για να σαρώσει όλα τα τηλεοπτικά βραβεία της χρονιάς σε όλες τις μεγάλες κατηγορίες και να γίνει κυριολεκτικά αντάξιο το ονόματός του.

ΣΧΕΤΙΚΑ TAGS
Great  |  σειρά  |  περίληψη  |  review  |  καλύτερη  | 

SIMILAR

ΑΛΛΕΣ ΚΑΤΗΓΟΡΙΕΣ