ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Loading...
THE TSIAKKOS
The Tsiakkos

The Tsiakkos

H τηλεόραση απ’ την καλή και την ανάποδη.

Στην κυπριακή τηλεόραση κάθε χρόνο εμφανίζονται περίπου τρεις με τέσσερις καινούργιες κωμωδίες. Από αυτές, στατιστικά, η μια μπορεί να πάει και για δεύτερη χρονιά - αν καταφέρει, φυσικά, να φέρει τα ανάλογα νούμερα στο κανάλι. Με πρόχειρους υπολογισμούς μπορούμε να πούμε ότι στα εικοσιπέντε χρόνια περίπου της κυπριακής ιδιωτικής τηλεόρασης έχουμε δει πάνω - κάτω 75 κωμωδίες (δεν έχουμε κάνει ενδελεχή έρευνα), αλλά αυτές που έκαναν επιτυχία και έγραψαν στην κυπριακή ποπ κουλτούρα είναι μετρημένες στα δάχτυλα: «Βουράτε γειτόνοι», «Οι Τάκκοι», «Αίγια φούξια» και «Πατάτες αντιναχτές» είναι, ίσως, οι πιο πετυχημένες σειρές τόσο σε νούμερα όσο και σε επιρροή στην κυπριακή αργκό.

Οι λόγοι για την επιτυχία μιας σειράς είναι πολλοί: Από το σενάριο, το καστ, την παραγωγή ή απλά τις συγκυρίες και το timing, που λέμε στα χωριά, αλλά για τις δύο τελευταίες μπορούμε να πούμε με σιγουριά πως κομμάτι της επιτυχίας ανήκει στο κωμικό ταλέντο του Μαρίνου Χατζηβασιλείου. Η κωμική αντίληψη και το μέτρο του Μαρίνου τον καθιστούν ένα από τους πιο ειλικρινείς ηθοποιούς της γενιάς του, είτε υποδύεται τον Λεοντή στην «Αίγια φούξια» είτε την Τουρκάλα παρουσιάστρια ειδήσεων στις «Πατάτες»!

Η κωμωδία είναι δύσκολη, χρειάζεται αυτοσυγκράτηση και έμφυτο κωμικό συγχρονισμό, δύο στοιχεία που ο Μαρίνος φέρνει στους ρόλους του. Αυτά τα στοιχεία δείχνει να έχει κουβαλήσει και ως σεναριογράφος στη νέα κωμωδία του Omega «Μια του κλέφτη», που έκανε πρεμιέρα την Πέμπτη 3 Ιουνίου. Η σειρά μάς πάει σε ένα χωριό της Κύπρου του σήμερα, όπου ένας φιλάργυρος απατεώνας κοινοτάρχης –ο Χάρης Κκολός– ξεγελά τους χωριανούς καθημερινά και προσπαθεί με οποιονδήποτε τρόπο να τους αποσπάσει λεφτά. Ο Φώτης (Άλκης Χρήστου) και ο πατέρας του Κώστας (Βασίλης Μιχαήλ) είναι δύο τίμιοι βιοπαλαιστές και προσπαθούν να ξεσκεπάσουν τις ατασθαλίες του μουχτάρη και να προβάλουν την αλήθειαγια το καλό του χωριού. Η Λίζα, κόρη του μουχτάρη, του αποκαλύπτει ότι στο χωράφι του Φώτη και του Κώστα υπάρχει κρυμμένος ένας αρχαιολογικός θησαυρός, βάζοντάς τον στο στόχαστρο. Πατέρας και κόρη θα καταστρώσουν σχέδιο για να πέσει το χωράφι και ο θησαυρός στα χέρια τους. Όλα αυτά με αρκετές δόσεις σουρεαλισμού και τραβηγμένες από τα μαλλιά καταστάσεις, σε μια προσπάθεια να σατιρίσει η σειρά την κυπριακή πραγματικότητα, τα κακώς έχοντα της πολιτικής σκηνής του νησιού και τις κοινωνικές ανισότητες.

Αυτή η αιγιοφουξική σχολή χιούμορ όντως χαρίζει στιγμές γέλιου στη σειρά. Το ζητούμενο δεν είναι ένα high concept χιούμορ, αλλά το δεδομένο ότι υπάρχει μια λεπτή γραμμή που ξεχωρίζει το «χαζό» από το σαχλό, και αυτό ο Μαρίνος το ξέρει καλά. Αυτό που θα έκανε τη σειρά σκαλιά πιο ενδιαφέρουσα είναι το character development, που στη συγκεκριμένη περίπτωση είναι ανύπαρκτο. Οι χαρακτήρες είναι αρχετυπικά και αδιαπραγμάτευτα προφανείς από την πρώτη στιγμή. Σαν χαρακτήρες σε παραμύθι. Ο μουχτάρης είναι κακός, ο Φώτης είναι καλός και αγαθός, η Σαβούλλα είναι σιεηττάνισσα, ο παπάς (εξαιρετικός Πέτρος Γιωρκάτζης) είναι κουλ και η γειτόνισσα είναι κουτσομπόλα. Ξεκάθαρα, μονοδιάστατα και εντελώς φλατ.

Προφανώς και χρειάζεται για να ξεκαθαριστούν οι προθέσεις των χαρακτήρων που θα εξελίξουν την ιστορία, αλλά δεν είναι ανάγκη να είναι τα πάντα σερβιρισμένα στο πιάτο τόσο εύκολα. Το γεγονός ότι ο κρεοπώλης του χωριού κάνει come out ως βίγκαν και gay στο πρώτο επεισόδιο μπορεί να τον διαμορφώνει ως persona από την αρχή – (ίσως η πρώτη φορά που βλέπουμε gay χαρακτήρα που δεν είναι στοκ καρικατούρα σε κυπριακή κωμωδία), αλλά αφαιρεί από το μυστήριό του και κλέβει από τον θεατή την «Οh I did not see that coming!» στιγμή. Ξέρω ότι η πίεση που δέχονται τέτοιες παραγωγές από τα κανάλια είναι μεγάλη και τα διαθέσιμα budget μικρά, που δεν επιτρέπουν τη σωστή ανάπτυξη των σεναρίων, αλλά εδώ είναι κρίμα να πάει χαμένη μια ευκαιρία για επιτυχία που αξίζει. Γέλασα αβίαστα για πρώτη φορά σε κυπριακή κωμωδία μετά από χρόνια και αυτό λέει πολλά. Να το δείτε.

ΣΧΕΤΙΚΑ TAGS
blog  |  tv  |  the tsiakkos  |  Κύπρος

SIMILAR

ΑΛΛΕΣ ΚΑΤΗΓΟΡΙΕΣ