ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Loading...
ΦΟΡΑΜΕ: Leopard pants, μαύρο crop top και kitten heels
 

«Άσε τον κόσμο πίσω σου» με την Julia Roberts

Η νέα ταινία για το τέλος του κόσμου που έχει διχάσει κοινό και κριτικούς

Πάρις Δημητριάδης

Το κείμενο περιέχει spoilers

 

Φανταστείτε ξαφνικά, εν έτει 2023, να χαθεί εντελώς η σύνδεση στο διαδίκτυο, να μην έχετε πρόσβαση σε κανένα μέσο κοινωνικής δικτύωσης, να μην δουλεύει ούτε η τηλεόραση ούτε το ραδιόφωνο και να αδυνατείτε να τηλεφωνήσετε ή έστω με κάποιο τρόπο να επικοινωνήσετε με αρμόδια υπηρεσία για να σας πει τι στο καλό συμβαίνει.

Σαν να μην έφταναν όλα αυτά, αεροπλάνα χάνουν τον προσανατολισμό τους και πέφτουν, ουρανοξύστες παίρνουν φωτιά, τάνκερ δεξαμενόπλοια βγαίνουν στην αμμουδιά, φλαμίνγκο προσγειώνονται σε πισίνα και εκατοντάδες ελάφια και τάρανδοι γεμίζουν τις αυλές των επαύλεων στα προάστια της Νέας Υόρκης, έχοντας προηγουμένως εγκαταλείψει αλαφιασμένα το δάσος. 

Με τέτοια και διάφορα άλλα δυστοπικά, αποκαλυπτικά και κουλά καταπιάνεται το νέο θρίλερ επιστημονικής φαντασίας «Leave the World Behind» στο οποίο πρωταγωνιστεί η Τζούλια Ρόμπερτς και ανέβηκε στην πλατφόρμα του Netflix νωρίτερα τον Δεκέμβριο. Πρόκειται για μια παραγωγή της εταιρείας Higher Ground Productions, που ιδρύθηκε από τους Μπαράκ και Μισέλ Ομπάμα.

Η ταινία βασίζεται στο βραβευμένο ομώνυμο μυθιστόρημα του Rumaan Alam και την έχει σκηνοθετησει ο Σαμ Εσμαιλ (δημιουργός του Mr. Robot).  Σύμφωνα με τη σύνοψη η πλοκή ακολουθεί την Αμάντα (Julia Roberts) και τον σύζυγό της Κλέι Σάντφορντ (Ethan Hawke) όταν αποφασίζουν να νοικιάσουν ένα πολυτελές σπίτι για το Σαββατοκύριακο με τα παιδιά τους Άρτσι και Ρόουζ, για να αποδράσουν από τους φρενήρεις ρυθμούς της βάρβαρης καθημερινότητας τους στην πόλη. 

Σύντομα ωστόσο οι ανέμελες διακοπές της τετραμελούς οικογένειας θα αλλάξουν τροπή, όταν δύο άγνωστοι, ο Τζι Έιτς και η κόρη του Ρουθ τους χτυπήσουν το κουδούνι μέσα στη νύχτα, πληροφορώντας τους για μία άνευ προηγουμένου μυστηριώδη κυβερνοεπίθεση. Το σπίτι, ισχυρίζονται, είναι δικό τους.

Κάτω από την ίδια στέγη, οι δύο οικογένειες θα έρθουν στη συνέχεια αντιμέτωπες με μια επικείμενη αποκάλυψη που παραπέμπει στο τέλος του κόσμου -σίγουρα στο τέλος των ΗΠΑ- και που λεπτό με λεπτό γίνεται όλο και πιο τρομακτική.

Κι ενώ στη μίνι κυκλοφορία της, στις 22 Νοεμβρίου, στους κινηματογράφους των ΗΠΑ και του Ηνωμένου Βασιλείου η ταινία έλαβε πολύ θετικές κριτικές, από την ημέρα που ανέβηκε στην πλατφόρμα του Netflix έχει πυροδοτήσει πληθώρα αρνητικών, αν όχι εξαγριωμένων σχολίων, από θεατές που έχουν δυσανασχετήσει με πτυχές της πλοκής της. 

Οι επικριτές της ταινίας κάνουν κυρίως λόγο για ακατάσχετη και περιττή φλυαρία εκ μέρους του σεναριογράφου, για κοινοτοπία και για σκηνές που τραβούν την υπόθεση από τα μαλλιά, με ένα φινάλε - φιάσκο, που σε κάνει να νιώθεις ότι χαράμισες 140 λεπτά απ’ τη ζωή σου άδικα των αδίκων.

Προσωπικά, η ταινία μου άρεσε και νομίζω πως αξίζει να τη δει κανείς, τόσο για τις πολύ δυνατές της σκηνές όπως είναι το τάνκερ στην παραλία και τα αποσυντονισμένα τέσλα που τρέχουν χωρίς οδηγό όσο και για την post apocalyptic θεματική με την οποία καταπιάνεται. Αυτό που ίσως την κάνει να ξεχωρίζει από άλλες ταινίες της κατηγορίας της είναι η ανάδειξη της καταστροφικής αποχαύνωσης και ολοκληρωτικής εξάρτησής μας από την τεχνολογία καθώς και η παντοδυναμία των χάκερς. 

Σαγηνευτική είναι η παρουσία και ερμηνεία της Τζούλια Ρόμπερτς, μιας κορυφαίας ηθοποιού, που όσο ωριμάζει, τόσο πιο γοητευτική και καλύτερη γίνεται. 

Το genre της καταστροφής είναι από τα αγαπημένα μου και νομίζω το σκηνοθετικό τρικ που κάνει αυτή την ταινία να διαφέρει από τις περισσότερες του είδους της είναι ότι η προτεραιότητα της αφήγησης μεταφέρεται σε στοιχεία του σκηνικού, είπε ο δημιουργός της ταινίας στο Vanity Fair. 

Σε τέτοιες ταινίες, συμπληρώνει ο Εσμαίλ, συνήθως η καταστροφή αποκτά πρωταγωνιστικό ρόλο στην ιστορία και οι χαρακτήρες επισκιάζονται. «Αυτό όμως που πέτυχε ο Ρουμάν στο μυθιστόρημα και προσπάθησα κι εγώ να αποτυπώσω στην ταινία είναι την αντιστροφή της νόρμας βάζοντας σε προτεραιότητα τους χαρακτήρες και τις μεταξύ τους προστριβές. Η καταστροφή γίνεται δευτερεύουσα».

 

Δείτε το τρέιλερ:

ENTERTAINMENT: Τελευταία Ενημέρωση