ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Loading...

ENTERTAINMENT

Σταύρη Φράγκου

Όσα είπε η Lady Kinvara Balfour στο Digital Agenda Cyprus 2020 για τη μόδα, το Sustainability και τα social media.

Ζούμε στην εποχή της πανδημίας, όπου οι καθημερινές μας συνήθειες και όχι μόνο, έχουν αλλάξει. Άλλαξε ο τρόπος σκέψεως όσον αφορά στην αγορά, ο τρόπος που διαχειριζόμαστε τα έξοδα μας, που δουλεύουμε, που κάνουμε socialise αλλά και που πράττουμε. Η εμπειρία της κρίσης είναι σύνθετη κι αποτυπώνεται στη σκέψη, το συναίσθημα και τη συμπεριφορά του κάθε ατόμου αλλά και της κοινωνίας γενικότερα στην προσπάθειά τους να κατανοήσουν τη νέα πραγματικότητα και να διαχειριστούν τα γεγονότα.

Ο τομέας της μόδας δεν θα μπορούσε παρά να επηρεαστεί κατά πολύ με την πανδημία του κορωνοϊού, με τους σχεδιαστές να αναγκάζονται να αλλάξουν τις συλλογές τους αλλά και να επαναπροσδιορίσουν το marketing τους για την επιβίωση του brand τους. Η Kinvara Balfour -director, producer, writer και speaker στους τομείς της μόδας, τεχνολογίας, θεάτρου και κινηματογράφου- καλεσμένη στο συνέδριο του 3ο Digital Agenda Cyprus Summit, επισήμανε πως ότι και αν συμβαίνει στον κόσμο, δύο πράγματα ισχύουν, πρώτον ότι είμαστε “social animals” αφού η κοινωνικοποίηση είναι κάτι που χρειαζόμαστε καθημερινά στη ζωή μας και δεύτερον ότι θέλουμε να είμαστε ντυμένοι όμορφα, συνεπώς χρειαζόμαστε τα ρούχα και τη μόδα γενικότερα.

The New Urban Landscape
Με την πανδημία στις ζωές μας, η Kinvara ανέφερε το πόσο έχει αλλάξει ο τρόπος που ζούμε αλλά και το κόστος αυτής, επισημαίνοντας ότι πλέον έχουμε μειώσει όλα τα έξοδα σπιτιού και φαγητού. Έδωσε παραδείγματα αλλά και συμβουλές γύρω από τη νέα πραγματικότητα όσον αφορά στον τρόπο ζωής, χώρου εργασίας όπου πλέον δεν χρειαζόμαστε μεγάλους χώρους για να δουλεύουμε αλλά χρειαζόμαστε να βγούμε κάπου εκτός για να πάρουμε τη δόση του socialising. Tα Super-Mall είναι σαν την Disneyland αφού έχουν τα πάντα από καταστήματα, αίθουσες κινηματογράφου, εστιατόρια κτλ και με την πανδημία αντιληφθήκαμε ότι είναι σαν μία διέξοδος από την νέα κανονικότητα αφού χρειαζόμαστε να βγούμε εκτός για να αγοράσουμε αυτά που θέλουμε, να τα δούμε από κοντά για να διαλέξουμε instantly την επόμενη μας αγορά. Βασιζόμενη σε αυτό, αναφέρθηκε στη νέα τάση του Vending Machine, η οποία γίνεται όλο και πιο viral, δήλωσε ότι αν και μπορεί να ακούγεται τρομακτικό αλλά η πρακτικότητα που προσφέρει είναι αδιαμφισβήτητη του να μπορείς να αγοράσεις καλλυντικά, παπούτσια, σνακς ακόμα και καινούργιο αυτοκίνητο από μία “απλή” μηχανή.

The New Sustainability: Second Life
Αν είσαι λάτρης της μόδας, θα προσπαθήσεις να βρεις τρόπους για να έχεις αυτό που θέλεις και η αλήθεια είναι ότι η αγορά το προσφέρει. Το κόστος του fast fashion επιβαρύνει τους ανθρώπους, τα ζώα αλλά και το περιβάλλον - με την Balfour να προτείνει το documentary “The True Cost” του Netflix για να μπορέσουμε να αντιληφθούμε περισσότερο το fast fashion industry aφού η ζωή μας είναι τόσο σύντομη για να υπάρχει σπατάλη. Υπάρχουν λύσεις όπως το να ενοικιάσεις ένα ρούχο για κάποιο χρονικό διάστημα, χωρίς να υπάρχει ντροπή αφού είναι και αυτό μέρος της νέας κανονικότητας, το Resale, να αγοράσεις κάτι και να το πουλήσεις όταν πλέον σταματάς να το φοράς αφού υπάρχει ευαισθητοποίηση για το οικονομικό και περιβαλλοντικό τομέα ή να το επαναχρησιμοποιήσεις με διαφορετικό τρόπο όπως κάνει το Levi’s Secondhand και το Cos Resell. H Kinvara Balfour μεταξύ άλλων έκανε αναφορά στην πρόσφατη απόφαση του Alessandro Michele να φέρει τον οίκο Gucci στον Vintage κόσμο με second hand κομμάτια, αλλά και στις Kardashians που έχουν τη δική τους ιστοσελίδα Kardashian Kloset και μεταπωλούν τα ρούχα τους.

Social Media: The New Landscape
Εν καιρώ κορωνοϊού αντιληφθήκαμε ότι βασιζόμαστε στα social media τα οποία βρίσκονται στη ζωή μας τα τελευταία 15 περίπου χρόνια. Οι κυριότερες πλατφόρμες είναι το Facebook το οποίο είναι mix and match, το Twitter -voice platform, το Instagram -visual platform και το Tik Tok -pure platform, οι οποίες δέχονται συνεχόμενες κριτικές για το πόση δύναμη έχουν - με αναφορά στο “SociaL Dilemma” του Netflix. Όσον αφορά το fashion industry η Balfour επισήμανε το πόσο σημαντικό είναι οι σχεδιαστές να αντιληφθούν ότι η βιομηχανία αυτή βασίζεται σε αυτές τις πλατφόρμες πληροφορίας. Αν ο καταναλωτής δεν μπορεί να επισκεφτεί το κατάστημα, θα πρέπει το brand να “δημιουργήσει” την επιθυμητή εικόνα στα social media, για να μπορέσει να κρατήσει την εμπιστοσύνη προς τον πελάτη. Κατά την παρουσίασή της στο συνέδριο Digital Agenda η Kinvara Balfour με σιγουριά είπε ότι το Instagram είναι ο πιο εύκολος, γρήγορος αλλά και φτηνός τρόπος για διαφήμιση.

Mεταξύ άλλων αναφέρθηκε σε Fashion Visionaries και τα ονόματα που θα πρέπει να γνωρίζουμε. Στο @isshehungry, @irisvanherpen, @HausLabs, @salvjiia, @guopei και @lucymcrae λέγοντας ότι πλέον οι διάσημοι οίκοι προτιμούν να συνεργάζονται με άτομα τα οποία ξεπερνούν τα όρια του κανονικού με αποτέλεσμα τη μοναδική δημιουργικότητα.



Σε συνομιλία της με τη Διευθύνουσα Σύμβουλο της DeLeMa/McCann Cyprus, Δέσπω Λευκαρίτη, Lady Kinvara Balfour επισήμανε ότι η πανδημία θα ξεκαθαρίσει τα “χλωρά” brands από τα “ξερά” και έδωσε μερικά key σημεία για να μπορέσει ένα brand -νέο ή ήδη υπάρχον- να κρατήσει τους πελάτες του ή να αποκτήσει καινούργιους. H αφοσίωση των πελατών θα μείνει σταθερή εάν τα brands επενδύσουν στην ποιότητα η οποία θα αντέξει στον χρόνο, την εμπιστοσύνη και τη δημιουργικότητα.

H αφοσίωση των πελατών θα μείνει σταθερή εάν τα brands επενδύσουν στην ποιότητα η οποία θα αντέξει στον χρόνο, την εμπιστοσύνη και τη δημιουργικότητα

Influencers
Είναι πολύ σημαντικό είναι στο περιβάλλον του κάθε ανθρώπου να υπάρχει κάτι νέο, το δικό του Ζeitgeist. [Ζeitgeist είναι μια έννοια από τη γερμανική φιλοσοφία του 18ου - 19ου αιώνα, που σημαίνει "πνεύμα της εποχής". Αναφέρεται σε έναν αόρατο παράγοντα ή δύναμη που κυριαρχεί στα χαρακτηριστικά μιας δεδομένης εποχής].
Πρέπει να υπάρχει ισορροπία μεταξύ των “ειδικών” αλλά και των “everyday people” influencers. Influencer μπορεί να είναι ο οποιοσδήποτε μας κάνει να ονειρευόμαστε, παρουσιάζει κάτι όμορφο, κάτι διαφορετικό και μας εμπνέει σε οποιαδήποτε πτυχή της ζωής μας.

Μαγικές συνταγές δεν υπάρχουν, υπάρχουν όμως μερικά βήματα που εάν μια επιχείρηση τα εντάξει έγκαιρα στη φιλοσοφία της μπορεί να δει το μέλλον πιο αισιόδοξα και αποτελεσματικά.

Το Digital Agenda Cyprus Summit είναι πραγματικότητα χάρη στη στήριξη της Cyta, της Τράπεζας Κύπρου, της Deloitte και της Logicom. Σε αυτό συμμετέχουν τα σημαντικότερα εκπαιδευτικά ιδρύματα της χώρας: Πανεπιστήμιο Λευκωσίας, Ευρωπαϊκό Πανεπιστήμιο Κύπρου, Σχολή Μοριακής Ιατρικής Κύπρου, Frederick University.

ΣΧΕΤΙΚΑ TAGS

SIMILAR

ΑΛΛΕΣ ΚΑΤΗΓΟΡΙΕΣ