ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Loading...
ΦΟΡΑΜΕ: strapless top,baggy jeans και μποτάκια
 

Úrsula Corberó: Τα κακά κορίτσια πάνε παντού

 Του Νάκη Αντωνίου

 

Έχεις προσέξει πως στην ιστορία του κινηματογράφου και της τηλεόρασης, τα υποτιθέμενα κακά κορίτσια κερ­δίζουν το κοινό πιο εύκολα από τα καλά; Η πιο ανθρώπι­νη προσωπικότητά τους, οι δυσκολίες που μπορεί να τις επηρέασαν, η ζωή τους… γενικά τα κακά κορίτσια έχουν τόσο πολύ ενδιαφέρον, με αποκορύφωμα την Tokyo του «La Casa de Papel».

Από τότε που η Faye Dunaway διέπραττε ληστείες ως Bonnie Parker στο «Bonnie&Clyde» πλάι στον Warren Beatty, το κοινό έγερνε ξεκάθαρα προς τη μεριά των κακών. Η Bonnie ήταν όμορφη, δυναμική, αποφασισμένη, ήξερε τι ήθελε και το έπαιρνε και είναι ένας ρόλος που έγραψε ιστορία στον κινηματογράφο, με το πρόσωπο της Dunaway. Το φαινόμενο αυτό συνεχίζει μέχρι σήμερα. Η Uma Thurman ήταν η λατρεμένη Νύφη με τα σπαθιά στο «Kill Bill» του Quentin Tarantino το 2003 και η Noomi Rapace ήταν το δολοφονικό «Κορίτσι με το Τατουάζ» το 2009. Η Angelina Jolie ξεκίνησε στο Χόλιγουντ ως «η τρελή που κουβαλά ένα φιαλίδιο με το αίμα του εραστή της για κολιέ» και κατέληξε να είναι μία από τις πιο ακριβοπληρωμένες ηθοποιούς. Την εικόνα βοήθησε, ασυναίσθητα, και ο ρόλος της Lar a Croft που δεν χρειάζεται συστάσεις. Η πρώτη ταινία κυκλοφόρησε το 2001 με πρωταγωνίστρια το bad-ass κορίτσι των video games κι έκανε χαμό. Πρόσφατα, η ταινία «Ocean’s 8» είχε για πρωταγωνιστικούς χαρακτήρες οχτώ γυναίκες εγκληματίες και ο κόσμος τις λάτρεψε. Η αξία των bad g irls παραμένει άθικτη όλα αυτά τα χρόνια. Χωρίς να το καταλάβεις σε τραβούν, γιατί κανένας άνθρωπος δεν είναι μόνο καλός. Τα κακά κορίτσια δείχνουν περισσότερη προσωπικότητα, είναι πολύπλευρα. Ο χαρακτήρας της αιματοβαμμένης Κοντέσσας στο «American Horror Story: Hotel» έδωσε στη Lady Gaga που την υποδυόταν το πρώτο της βραβείο Emm y. H Daenerys, η μάνα τον δράκων, στο «Game of Thrones» είναι η δημοφιλέστερη χαρακτήρας του τηλεοπτικού φαινομένου γιατί όσο αμείλικτη κι αν είναι, είναι επίσης προσγειωμένη, δυναμική και ταλαιπωρημένη. Στο «Once Upon a Time», που ήταν ουσιαστικά τα γνωστά παραμύθια στη μοντέρνα εποχή, φανατικό κοινό απέκτησε η Reg ina (η κακιά βασίλισσα της Χιονάτης) και όχι η ίδια η χλωμή πριγκίπισσα, κι ας μην μιλήσουμε καν για τις πρωταγωνίστριες του «Or ange is the New Black». Οι φυλακισμένες της εν λόγω σειράς έδωσαν άλλην έννοια στον όρο «πολύπλευρος χαρακτήρας», αλλά θεωρητικά ήταν «κακά κορίτσια». Ήταν -και είναι ακόμα- από τις πολλές περιπτώσεις, όπου ο θεατής υποστηρίζει τον κακό και όχι τον καλό, αθώο, δίκαιο ανταγωνιστή. Κάτι ανάλογο, αν και πολύ πιο «φουσκωμένο» αντιμετωπίσαμε με την ισπανική σειρά «La Casa de P apel». H ιστορία είναι σε αφήγηση της πρωταγωνίστριας, που ακούει στο ψευδώνυμο Tokyo (πραγματικό όνομα Silene Oliveira). Στη σειρά, γενικότερα, δεν κάνει πάρα πολλά πράγματα, ούτε έχει τις θεαματικές σκηνές ούτε τις καλύτερες ατάκες. Είναι, όμως, πλέον συνδεδεμένη με αυτήν περισσότερο από κάθε άλλον πρωταγωνιστή (ήταν οχτώ οι ληστές-πρωταγωνιστές, και ακόμα ένας, ο εγκέφαλος της ληστείας). Πλέον όταν ακούς Tokyo δεν σκέφτεσαι την Ιαπωνία αλλά τον Salv ador Dali, κι αν είδες τη σειρά ξέρεις το γιατί. Σε όλες αυτές τις περιπτώσεις που αναφέραμε, σημασία δεν έχει μόνο ο χαρακτήρας αλλά και η ηθοποιός, που φροντίζει να ενσαρκώσει ένα bad girl με την πολυπλοκότητα που του αξίζει.

Το χάρισμα της Tokyo Στις πρώτες σκηνές του πρώτου επεισοδίου βλέπουμε μία όμορφη γυναίκα, με μακριά καστανά ίσια μαλλιά με αφέλειες να «τρέχει» από τις Αρχές. Με την είσοδο των οχτώ ληστών στο νομισματοκοπείο, όταν η Tokyo εμφανίζεται δυναμική με την κόκκινη στολή και τα μαλλιά μαύρα σε καρέ, ήταν η πρώτη φορά που αντιληφθήκαμε πως αυτή τη γυναίκα θα την ερωτευτεί όλη η Ευρώπη. Είναι η αλήθεια πως από τους οχτώ, η Tokyo προσέφερε το love story στην όλη δράση της ληστείας, με ελάχιστα highlights στον ρόλο της. Μία εξαίρεση είναι όταν πηδά με τη μοτοσυκλέτα της αστυνομίας πίσω στο νομισματοκοπείο απ’ όπου την έβγαλαν με το ζόρι. Ακόμα κι αν προσπαθήσεις πολύ, όμως, δύσκολα θα θυμηθείς άλλη σημαντική σκηνή της. Βέβαια, προσέφερε αυτό το «κάτι» που σε εξιτάρει ως θεατή. Με το τέλος της σειράς, όταν βλέπουμε το πώς οι εναπομείναντες ληστές βγήκαν από το νομισματοκοπείο, όταν η Tokyo καρφώνει τα μάτια της στην κάμερα και χαμογελά πονηρά, είσαι σίγουρος πια πως δεν θα μπορούσε καμιά άλλη να θεωρείται η βασική πρωταγωνίστρια. Όλα αυτά οφείλονται όχι μόνο στο σενάριο και τη σκηνοθεσία, αλλά και στην Ur sula Corberό, που έδωσε πνοή στην Tokyo για δύο σεζόν.

 

H Ursula Corberό Όπως θα έχεις καταλάβει, γεννήθηκε στην Ισπανία και πιο συγκεκριμένα στη Βαρκελώνη, στις 11 Αυγούστου 1989. Στην ηλικία των πέντε ήξερε ήδη πως ήθελε να γίνει ηθοποιός και στα δεκατρία της ξεκίνησε να παίζει σε διαφημίσεις, ενώ μετά τις σπουδές της μετακόμισε στη Μαδρίτη για τα γυρίσματα της σειράς «Fίsica o Quίmica» που προβαλλόταν στο ισπανικό δίκτυο Antena 3 από το 2008 μέχρι το 2011. H καριέρα της, ωστόσο, ξεκίνησε λίγο πιο πριν, το 2002, με τον ρόλο της στη σειρά «Mirall Trencat». Ακολούθησαν μερικές ακόμα μικρές εμφανίσεις σε τηλεοπτικές σειρές μέχρι το 2008, όταν ήρθε στη ζωή της το «Fίsica o Quίmica» και τότε ήταν που ξεκίνησε η συνεργασία της με το Antena 3. O ρόλος της ως Ruth Gomez υπέφερε από βουλιμία, και παρόλο που η σειρά προκάλεσε πολλές αντιδράσεις στην Ισπανία, η Corberό έλαβε επευφημίες για την ερμηνεία της, τόσο από τους τηλεθεατές όσο και από τους κριτικούς. Από το μέχρι και το 2018 είχε τουλάχιστον μία συμμετοχή σε σειρά τον χρόνο με αποκορύφωμα, φυσικά, το «La Casa de Papel». Το 2007 ξεκίνησε και η καριέρα της στον κινηματογράφο με την ταινία μικρής διάρκειας «Cronica de Una Voluntad». Η ταινία του 2015 «Cόmo Sobrevivir a una Despedida» της έφερε την αναγνώριση ως μια από τις καλύτερες κωμικές ηθοποιού της χώρας, ενώ το 2017 της δόθηκε η ευκαιρία για τον πρώτο της πρωταγωνιστικό, δραματικό ρόλο στον κινηματογράφο, στo θρίλερ «El Arbol de la Sangre» του Julio Medem, υποδυόμενη μία γυναίκα που μαζί με τον σύζυγό της αρχίζουν να ανακαλύπτουν μυστικά της οικογένειάς της. Το 2016 στα γυρίσματα της σειράς «La Embajada» γνώρισε τον Αργεντίνο ηθοποιό Chino Darin, με τον οποίο είναι σε σχέση μέχρι σήμερα.

Η αναγνώριση Ο ρόλος της στο «Fίsica o Quίmica», όπως είπαμε και πριν, της έφερε διεθνή αναγνώριση και βραβεύσεις ως Νέα Ηθοποιός της Χρονιάς, Καλύτερη Νέα Ηθοποιός και Καλύτερη Ηθοποιός σε τρεις διαφορετικές ισπανικές βραβεύσεις. Η μέχρι τότε καριέρα της τιμήθηκε το 2014 στο Sitges Film Festival με το βραβείο Αδάμαστου Πνεύματος και την ίδια χρονιά το περιοδικό Men’s Health την ονόμασε Γυναίκα της Χρονιάς. Τέλος, η υποσχόμενη καριέρα της τής έφερε τιμητικό βραβείο στο Alicante Film Festival.

Μετά τη ληστεία Το «La Casa de Papel» προβλήθηκε αρχικά τον Μάιο του 2017 στο ισπανικό δίκτυο Antena 3, πριν το Netflix αναλάβει την παγκόσμια προβολή του. Τα Χριστούγεννα της ίδιας χρονιάς, το φαινόμενο «La Casa de Papel» ξεκίνησε να αγγίζει τον κόσμο της υπόλοιπης Ευρώπης, πλέον με τίτλο «Money Heist» και μέσω της δημοφιλούς πλατφόρμας streaming. Πλέον η Ursula Corberό έχει εξελιχτεί σ’ ένα από τα μεγαλύτερα ονόματα της Ισπανίας. Ο ρόλος της Tokyo έχει αφήσει το σημάδι του στην καριέρα της, όπως πριν απ’ αυτό είχε κάνει και ο ρόλος της Δούκισσας της Αυστρίας στη βιογραφική σειρά «Isabel». Το «La Casa de Papel» της έφερε αναγνώριση πέραν της Ισπανίας και το έχει αντιληφθεί και η ίδια «Είναι λίγο τρελό, είναι αλήθεια πως τα κοινωνικά δίκτυα σου δείχνουν ένα δείγμα για το πώς έχουν τα πράγματα, αλλά μόνο όταν έφυγα από την Ισπανία κατάλαβα πόση επιτυχία είχαμε» είπε η ίδια στην Ιρλανδική ιστοσελίδα Independent. Το μόνο σίγουρο είναι πως πέραν από το πολυαναμενόμενο τρίτο μέρος του «La Casa de Papel» που θα γυριστεί για χάρη του Netflix και θα κυκλοφορήσει το 2019, η Ευρώπη τη θέλει. Το γεγονός ότι η συγκεκριμένη σειρά είναι αυτή που έγινε stream περισσότερο από κάθε άλλη στην ιστορία του Netflix, συμβάλλει θετικά στη μελλοντική της καριέρας. Πλέον, λέει, προσπαθεί.

 

ΣΧΕΤΙΚΑ TAGS

CELEBS: Τελευταία Ενημέρωση