ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Loading...

NEWS

newsroom must

Δεν δικαιολογείται η αυστηρότητα των αποφάσεων, ενώ θα επηρεαστεί η εκπαιδευτική διαδικασία, αναφέρουν αρμόδιες πηγές

Την έκπληξη των αρμοδίων στο Υπουργείο Παιδείας προκάλεσε η δημοσίευση το μεσημέρι της Πέμπτη του νέου υγειονομικού πρωτοκόλλου για την διαχείριση των επιβεβαιωμένων περιστατικών COVID-19 μέσα στα σχολεία. Το επικαιροποιημένο πρωτόκολλο δύναται να κρατά συχνά μεγάλο αριθμό μαθητών εκτός σχολείου, με τα εμπλεκόμενα μέρη να εκφράζουν την δυσαρέσκειά τους, ειδικότερα στην Μέση Εκπαίδευση, οι μαθητές της οποίας πρέπει να παρακαθίσουν σε εξετάσεις τετραμήνων και στις Παγκύπριες Εξετάσεις.

Την Παρασκευή ο Υπουργός Παιδείας, Πρόδρομος Προδρόμου, θα έχει ο ίδιος συνάντηση με τα μέλη της επιστημονικής επιτροπής, ώστε να συζητήσουν το πρωτόκολλο, στο οποίο δεν αποκλείεται να γίνουν αλλαγές.

Αλυσίδες μετάδοσης

Τα σχολεία, σύμφωνα με τους επιστήμονες σύμβουλους της κυβέρνησης, θεωρούνται χώροι μετάδοσης του νέου κορωνοϊού, καθώς πολλές αλυσίδες μετάδοσης δημιουργήθηκαν στο περιβάλλον τους διαχρονικά. Μάλιστα, υπενθυμίζεται ότι η κυβέρνηση επεξεργάζεται πλάνο για πρόωρο κλείσιμο των σχολείων για τις διακοπές του Πάσχα, ως μέτρο που θα συμβάλει στην ομαλότερη μετάβαση στις εορταστικές μέρες. Εξάλλου, το Υπουργείο Υγείας θεωρεί ότι, με βάση την μείωση του ποσοστού θετικότητας που παρατηρήθηκε αρχικά στην επαρχία και στην πόλη της Λεμεσού, σημαντικό ρόλο διαδραμάτισε η παράταση του κλεισίματος των Δημοτικών Σχολείων.
Για να μειωθούν τα φαινόμενα διασποράς ανάμεσα στα σχολεία και κατ’ επέκταση στο ενδοοικογενειακό περιβάλλον, αναφέρει το Υπουργείο Υγείας, δημιουργήθηκε το πιο κάτω πρωτόκολλο:

- Στενές επαφές ενός μαθητή ή εκπαιδευτικού θετικού στον ιό θεωρούνται όλα τα παιδιά του ίδιου τμήματος, καθώς και οι επαφές του κρούσματος εκτός τάξης στα διαλείμματα, στο λεωφορείο, στις κοινωνικές συνευρέσεις, κτλ, και οφείλουν να παραμένουν σε περιορισμό.

-Σε περιπτώσεις όπου σε μια σχολική μονάδα (σχολείο ή κύκλος) εντοπίζονται θετικοί στον ιό διαφορετικοί μαθητές/εκπαιδευτικοί από τρεις ή/και περισσότερες διαφορετικές τάξεις, σε διάστημα μιας εβδομάδας, κλείνει το σχολείο και η εκπαίδευση πραγματοποιείται εξ αποστάσεως για διάστημα μιας εβδομάδας. Εάν πρόκειται για Δημοτικό Σχολείο, κλείνουν όλες οι τάξεις του κύκλου εφόσον οι δύο κύκλοι είναι ξεχωριστοί χωροταξικά.

-Μια βδομάδα μετά το κλείσιμο της μονάδας (δηλαδή την 6η ημέρα μετά το κλείσιμο), όλο το σχολείο υποβάλλεται σε τεστ ταχείας ανίχνευσης αντιγόνου (ρινική δειγματοληψία για τους ανήλικους), πλην των τάξεων που θεωρούνται στενές επαφές και πρέπει να μείνουν σε αυτοπεριορισμό για όλο το ενδεικνυόμενο διάστημα. Όσες τάξεις δεν έχουν νέο κρούσμα επιστρέφουν την επόμενη ημέρα. Στις τάξεις που εντοπίζεται νέο κρούσμα, επιστρέφουν μόνο οι μαθητές/εκπαιδευτικοί της τάξης που δεν αποτελούν στενή επαφή και έχουν αρνητικό αποτέλεσμα.

- Για το διάστημα που η σχολική μονάδα λειτουργεί με εξ αποστάσεως εκπαίδευση, οι μαθητές απέχουν και από τις απογευματινές και εξωσχολικές δραστηριότητες.

Τα στατιστικά

Σύμφωνα με τα στοιχεία του ΥΠΠΑΝ, 16 ολόκληρα τμήματα στην Μέση Εκπαίδευση έχουν πάει σε εξ αποστάσεως εκπαίδευση, εξαιτίας του ότι οι μαθητές θεωρήθηκαν στενές επαφές επιβεβαιωμένων περιστατικών, ενώ καταγράφηκαν 107 περιστατικά σε μαθητές, γενικά, και 8 σε εκπαιδευτικούς. Ακόμα 4 περιστατικά COVID-19 καταγράφηκαν σε άλλο προσωπικό στα δημόσια σχολεία. Ως εκ τούτου, πρόκειται για 119 περιστατικά σε έναν πληθυσμό 125 χιλιάδων ατόμων, ενώ καταγράφηκαν και 287 στενές επαφές σε λύκεια και τεχνικές σχολές.
Βάσει των ανωτέρω, αναφέρει το Υπουργείο Παιδείας, ο αριθμός των περιστατικών COVID-19 στα σχολεία, από την έναρξη της σχολικής χρονιάς, αναλογικά με τον γενικό πληθυσμό, είναι ο μισός περίπου. Ειδικότερα, το ποσοστό ανέρχεται στο 1% του συνόλου των μαθητών, δηλαδή 173 περιστατικά σε Γυμνάσια, 29 σε εξατάξια και 103 σε Δημοτικά. Το σύνολο των μαθητών που έπρεπε να απουσιάσουν ως επιβεβαιωμένα περιστατικά ή ως στενές επαφές ανέρχεται στο 1,6% των μαθητών Λυκείων και Τεχνικών Σχολών, το 1% περίπου των μαθητών Γυμνασίων και λιγότερο από 0,5% των μαθητών Δημοτικών Σχολείων.

Ασυνεννοησία

Στο Υπουργείο Παιδείας επικράτησε σύγχυση, με την δημοσιοποίηση του πρωτοκόλλου από το Υπουργείο Υγείας, με αρμόδιες πηγές να αναφέρουν στην «Κ» ότι δεν υπήρξε η σωστή ενημέρωση. Σύμφωνα με τις πληροφορίες, την Παρασκευή ο Υπουργός Παιδείας, Πρόδρομος Προδρόμου, θα έχει ο ίδιος συνάντηση με τα μέλη της Συμβουλευτικής Επιστημονικής Επιτροπής, τα οποία συνέβαλαν στην δημιουργία του πρωτοκόλλου, προκειμένου να συζητήσουν τυχόν αλλαγές. Στις συζητήσεις για την σύνταξή του, ενεπλάκησαν η δρ Ζωή-Δωροθέα Πανά και ο δρ Κωνσταντίνος Τσιούτης, μαζί με τεχνοκράτες του Υπουργείου Παιδείας, αναφέρουν πηγές στην «Κ».

Η προσπάθεια του Υπουργείου Παιδείας, από την αρχή της πανδημίας, είναι να κρατήσει τα σχολεία ανοικτά και τους μαθητές στα θρανία, με τις πρόνοιες του πρωτοκόλλου να μην επιτρέπουν να γίνεται αυτό, σύμφωνα με την αντίδραση που έχει εκφραστεί. Μάλιστα, έχει εκφραστεί και η πρόθεση να εξεταστεί μια εισήγηση των ειδικών για κλείσιμο των σχολείων, αν κρίνεται πως το πρόβλημα είναι τέτοιας έκτασης, από την στιγμή που, όπως αναφέρει η ανακοίνωση του ΥΠΠΑΝ, με βάση τα στοιχεία που καταγράφονται στο ΥΠΠΑΝ, μόνο στην περίοδο μεταξύ 1ης και 7ης Απριλίου θα έπρεπε να ανασταλεί η φυσική παρουσία σε 62 σχολεία Δημοτικής και Μέσης Εκπαίδευσης, αλλά και σε επιπρόσθετα άλλες τουλάχιστον 300 τάξεις σε άλλα σχολεία.

Πηγή: kathimerini.com.cy

ΣΧΕΤΙΚΑ TAGS

SIMILAR

ΑΛΛΕΣ ΚΑΤΗΓΟΡΙΕΣ